Information Technology

وبلاگ دانشجویان رشته IT دانشگاه پیام نور شازند

Information Technology

وبلاگ دانشجویان رشته IT دانشگاه پیام نور شازند

نحوه شکستن PIN Code موبایل

نحوه شکستن pine code موبایل 

 

معمولا وقتی اگر شما 3 بار pin code گوشی رو اشتباه بزنید گوشی به روی قفل PUK code میره .البته این کد به صورت پیش فرض در اکثر گوشی ها 12345 می باشد.

برای شکستن PIN code کد زیر را وارد کرده سپس شماره تماس (معمولا کلید سبز رنگ) رو بزنید:


**05*
PUK*new PIN*new PIN again


ادامه مطلب ...

CPU Core 2 Duo و CPU Dual core

این دو سی پی یو هر دو دارای دو هسته در یک سی پی یو هستند ولی تفاوتهای نسبتا زیادی با هم دارند

اول اینکه سی پی یو های Core 2 duo به نسل دوم سی پی یو های Core duo و یا همان dual core گفته میشود و تفاوتهای بیسیک انها در مشخصات زیر هست .

1- سی پی یو های Core 2 duo دارای حداکثر 6 مگا بایت کش هستند ولی سری Core duo دارای 1 مگا بایت کش هستند
2-
باس سی پی یو های Core duo حداکثر تا 800 هست ولی در Core 2 duo تا 1333 هم میرسد .

ادامه مطلب ...

پردازش ۶۴ بیتی

تفاوت پردازنده های ۳۲ و ۶۴ بیتی 

محدودیتی که در دامنه پردازش های ۳۲ بیتی وجود دارد، همواره باعث کندشدن سرعت انجام عملیات پیچیده و سنگین اطلاعاتی در سیستم های مختلف می گردد. به همین منظور بسیاری از شرکت های سازنده نرم افزار و خصوصاً آن هایی که در زمینه سیستم عامل فعالیت دارند از...

موضوع مقاله: سخت افزار


محدودیتی که در دامنه پردازش های ۳۲ بیتی وجود دارد، همواره باعث کندشدن سرعت انجام عملیات پیچیده و سنگین اطلاعاتی در سیستم های مختلف می گردد. به همین منظور بسیاری از شرکت های سازنده نرم افزار و خصوصاً آن هایی که در زمینه سیستم عامل فعالیت دارند از دیرباز رقابتی را برای تحت پوشش قراردادن تعداد زیادتری CPU و مقدار بیشتری حافظه RAM نسبت به یکدیگر آغاز کرده اند. به عنوان مثال رقابتی که بین ویندوز ۲۰۰۰ سرور با سولاریس یا انواع یونیکس و لینوکس بر سر امکان استفاده از ۸ یا ۱۶ تا ۳۲ پردازنده به همراه چند گیگابایت حافظه RAM و امثال آن وجود داشت همواره یکی از جالب ترین و پرسروصداترین زمینه رقابت بین چند سیستم عامل به شمار می رفت. اما همه این عوامل چندی پیش تحت الشعاع واژه جدیدی به نام پردازش ۶۴ بیتی قرار گرفت. این فناوری جدید که به لطف به بازار آمدن دو محصول جدید از دو شرکت معتبر سازنده پردازنده یعنی اینتل و AMD شکل گرفت، در مدت کوتاهی توانست توجه سازندگان سیستم عامل را به شدت معطوف کارایی بی نظیر خود کند. پردازنده های Xeon و ایتانیوم از سوی اینتل و پردازنده Opteron از طرف AMDدر مدت کوتاهی توجه تمام سازندگان مشهور سرورهای Enterprise و همچنین تولیدکنندگان سیستم عامل را به خود جلب کرد. در این میان مایکروسافت نیز بلافاصله اقدام به طراحی نسخه ای از ویندوز ۲۰۰۳ سرور برمبنای انجام پردازش های ۶۴ بیتی و با استفاده از پردازنده های جدید نمود. این نسخه جدید ۶۴ بیتی از چند نظر بر نسخه پیشین خود برتری داشت. اول این که از میزان حافظه فیزیکی و مجازی بیشتری پشتیبانی می کند. دوم این که در مقایسه با نسخه ۳۲ بیتی از کارایی و سرعت بالاتری در مدیریت حافظه، رجیسترها و عملیات O/I برخوردار است. نکته سوم در مورد امنیت است. نسخه ۶۴ بیتی قابلیت محافظت بیشتری در برابر کدهای مخرب(Malicious Code) از خود نشان می دهد. طبق پیش بینی های انجام گرفته تا پایان سال ۲۰۰۵ میلادی کلیه کامپیوترهایی که قرار است نقش سرور را در مراکز بزرگ اقتصادی داشته باشند به سمت ریزپردازنده و سیستم عامل ۶۴ بیتی سوق پیدا خواهند کرد. همین پیش بینی حاکی از تمایل شدید کامپیوترهای دسکتاپ به سمت استفاده از تکنولوژی ۶۴ بیتی تا پایان سال ۲۰۰۶ میلادی است. براین اساس به تدریج نه فقط سازندگان سیستم عامل مثل مایکروسافت سیستم عامل ۶۴ بیتی مختص کامپیوترهای دسکتاپ (Windows XP ۴۶ bit) را به بازار عرضه می کنند، بلکه سایر تولیدکنندگان نرم افزارهای مختلف هم با وارد شدن به دنیای پردازش های ۶۴ بیتی، کارایی و سرعت جدیدی را به کاربران خود ارائه می دهند.

 

ادامه مطلب ...

وایمکس


  
همه‌چیز درباره وایمکس

در حالی‌که در کشورهای پیشرفته دنیا از راه‌های گوناگون و متفاوت برای اتصال به شبکه‌اینترنت استفاده می‌شود، اما در‌ایران استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی‌همچون ADSL و به تازگی وایمکس با مشکلات بی‌شماری مواجه است. جدای از مشکلات سرویس ADSL که تا کنون بارها به آن اشاره شده، ‌این روزها سرویس‌دهی خدمات وایمکس نیز که هم اکنون توسط دو اپراتور ( یعنی‌ایرانسل و مبین نت ) به صورت گسترده در کشور ارائه می‌شود با کم و کاستی‌های فراوانی مواجه است.

ادامه مطلب ...